Region Hovedstaden

Region Hovedstaden

Blegdamsvej 9, 2100 København Ø

Grib chancen og bliv en del af Danmarks eneste Hjerteklapenhed, hvor vi både har hjertekirurgiske og hjertemedicinske patientforløb

Har du lyst til at tilegne dig spidskompetencer indenfor både åben hjertekirurgi og specialiseret kardiologisk hjerteklapbehandling? Så er du den sygeplejerske  vi søger.

I Hjerteklapenheden er vi 45 engagerede sygeplejersker med varierende erfaringsniveau, som alle bidrager til et positivt og anerkendende arbejdsmiljø. Vores patienter kan have korte forløb på blot 2 dage og længerevarende forløb afhængig af grundsygdom og behandlingstilbud. De sygeplejefaglige opgaver består af både grundlæggende og specialiseret sygepleje samt kommunikative opgaver med patientinddragelse og omsorg for patienter og pårørende.

Vi søger en ny kollega til fastansættelse på 32-37 timer pr. uge med ansættelse 1. oktober 2024 eller efter aftale og som har kompetencer, motivation og lyst til at arbejde med patienter med hjerteklapsygdom, og som sammen med det øvrige personale er med til at sikre centerets vision om en førende Hjerteklapenhed med høj sygeplejefaglig kvalitet, udviklings – og forskningsaktivitet.

Om os

  • Vi har 25 døgnsenge, en opvågningsfunktion, flere specialistfunktioner, ansvarsområder og et sygeplejeambulatorier.
  • Vi ønsker at levere sammenhængende patientforløb med høj faglig kvalitet.
  • Vi er omhyggelige med at finde de bedste muligheder i samarbejdet med hver enkelt patient.
  • Vi motiveres af at lykkes med komplekse patientforløb og finder styrke i at have et tæt samarbejde og sparring med vores kollegaer, kliniske sygeplejespecialister, fysioterapeuter og lægelige samarbejdspartnere.
  • Vi arbejder sammen om at skabe et godt arbejdsmiljø, hvor der er plads til den enkelte, og hvor ærlighed, åbenhed og medindflydelse er nøgleord.

Har du lyst til at

  • Arbejde i et engageret sygeplejeteam, hvor alle har et ansvar, men også mulighed for indflydelse på den videre udvikling af sygeplejen
  • Øge din faglige viden og  yde kvalificeret sygepleje med udgangspunkt i det enkelte menneske
  • Være med til, at vi fortsat udvikler sygeplejen ved aktivt at deltage i daglige, faglige fora og planlagte undervisningstilbud
  • Fokusere på den grundlæggende sygepleje som et væsentligt element i de højt specialiserede behandlingstilbud
  • Arbejde selvstændigt med tildelt patientpleje og indgå i makkerpar mhp. faglig sparring
  • Biddrage til enhedens team-ånd og et anerkendende arbejsmiljø

Så kan vi tilbyder dig

  • At de første 6 uger er introduktion og oplæring, hvor du følges med en sygeplejemakker og er uden for normering.
  • At du får et interaktivt onboarding- og introduktionsforløb med kompetencekort igennem My Skills i My Med Cards.
  • At du får ugentlig færdighedstræning i introduktionsperioden som er tilpasset dig.
  • At du får alle vejledninger, viden og gennemgang af patientforløb lige ved hånden med My Med Cards til alle ønskede devices fx computer, zebra og mobil.
  • Fastlagte samtaler ved ansættelsesstart og efter 1, 2 og 3 måneder med det formål at sikre din trivsel samt justere din oplæring og introduktion i samarbejde med dig, så det matcher dine kompetencer, dine behov og dine ønsker.
  • At du som nyuddannet vil blive tilbudt kurset ”Godt på vej i sygeplejen”
  • At du får mulighed for at komme på Kardiologisk uddannelse og andre relevante uddannelser og kurser.
  • At undervisning, faglige fora og temadage er en fast del af afdelingen.
  • At du på sigt kan varetage et ansvarsområde, arbejde med et projekt eller deltage i Hjertecentrets forskellige udviklings- og uddannelsesforløb.
  • At du har indflydelse på din vagtplan, så der tages højde for individuelle behov og ønsker.
  • At arbejde hver 3. weekend.  

Ønsker du at få et indblik Hjerteklapenheden, så besøg vores instagramprofil https://www.instagram.com/hjerteklapenheden/

Ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår følger overenskomst for ikke-ledende personale på Sundhedskartellets område indgået mellem Sundhedskartellets parter, herunder Dansk Sygeplejeråd og Regionernes Lønnings- og Takstnævn.

Som nyansat sygeplejerske bliver du knyttet til et døgnafsnit, hvor du som udgangspunkt indgår i vagtarbejdet i weekender og på helligdage svarende til to vagter hver 6. uge.

Ansøgningsprocedure

Interesserede uanset alder, køn, religion eller andet etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen. 
Ansøgning og CV sendes via nedenstående link senest den 11. august 2024

Samtaler vil blive afholdt i uge 34.

Så vil vi glæde os til at læse din ansøgning. Vil du besøge afdelingen, gå med i plejen en dag eller læse vores oplæg til stillingsbeskrivelsen, så er du meget velkommen til at kontakt oversygeplejerske Line Brinch Sonnichsen på telefon 35459611 eller en af vores klinisk sygeplejespecialister Bettina Kirk 35459453 eller Mitti Blakø 35459668

  • Fakta

  • Arbejdssted
    Rigshospitalet, Blegdamsvej
  • Kontaktperson
    Line Sonnichsen
  • Adresse
    Blegdamsvej 9, 2100 København Ø
  • Stillingstyper
    Sygeplejerske
  • Ansættelsesform
    Fast ansættelse
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    01-10-2024
  • Regionens jobnr.
    257290
  • Quick-nr.
    465275
  • Indrykningsdato
    09-07-2024
  • Ansøgningsfrist
    11-08-2024 (udløbet)


  • Fakta

  • Arbejdssted
    Rigshospitalet, Blegdamsvej
  • Adresse
    Blegdamsvej 9, 2100 København Ø
  • Kontaktperson
    Line Sonnichsen
  • Stillingstyper
    Sygeplejerske
  • Ansættelsesform
    Fast ansættelse
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    01-10-2024
  • Regionens jobnr.
    257290
  • Quick-nr.
    465275
  • Indrykningsdato
    09-07-2024
  • Ansøgningsfrist
    11-08-2024 (udløbet)

Du er ikke logget ind

For at kunne oprette en jobagent på baggrund af dette job skal du først logge ind. Vil du logge ind nu?

Ja, tak! Opret bruger ×
På baggrund af dette job

Sundhedsjobs

Sundhedsjobs.dk er en portal, der samler alle regionernes stillingsopslag i sundhedssektoren. Portalen drives af Danske Regioner og de 5 regioner i fællesskab.