Det Grønlandske Sundhedsvæsen
Psykologen som brænder for arbejdsmiljø
Vil du være med til at løfte Det Grønlandske Sundhedsvæsen til at blive et endnu bedre sted at arbejde?
Har du lyst til at bringe dine kompetencer i spil i en nyoprettet stilling, hvor der er fokus på psykisk arbejdsmiljø med vægt på forebyggelse og sundhedsfremme?
Vi søger en psykolog, der har god erfaring med undervisning og forebyggelse indenfor psykisk arbejdsmiljø på organisations-/afdelingsniveau, samt håndtering af defusing og debriefing til sundhedspersonalet i akutte situationer.
Vores nye kollega skal, i tæt samarbejde med vores arbejdsmiljøkonsulent og resten af teamet, indsamle og behandle viden og data, udvikle og koordinere indsatserne samt mestre at kunne drive processerne.
Om dig:
Du har omfattende erfaring med opgaver inden for det psykiske arbejdsmiljø, og du prioriterer både at sikre en stabil drift og at fremme fremdrift i de indsatser, du arbejder med. Du er stærk i relationer og har en struktureret tilgang. Du ser dig selv som en dygtig holdspiller i samarbejdet mellem sundhedsfagligt personale, ledelse, arbejdsmiljøkonsulenter og teamet. Du har solid erfaring med processtyring og en god forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation. Du navigerer respektfuldt og nænsomt blandt alle aktører. Desuden er du tosproget (grønlandsk/dansk).
Vores nye psykologkollega vil bl.a. arbejde med følgende opgaver i forhold til det psykisk arbejdsmiljø:
·Kompetenceudvikling: Udvikle organisationen i forhold til fokus på oparbejdelse af kompetencer til det psykiske arbejdsmiljø hos ledere og medarbejdere. Det kan være i form af uddannelses- og udviklingstilbud.
·Forebygge og udvikle metoder, kompetencer og et fælles begrebssprog til at forebygge og håndtere samarbejdsudfordringer.
·Defusing og debriefing samt 1:1 samtaler.
·Ledersparring.
Vi forventer, at vores nyes kollega deltager i afdelingens øvrige opgaver ved behov, og dermed bidrager til at alle kommer godt i mål.
Hvem er vi:
Styrelsen for Sundhed, hvor Sundhedsvæsenet hører under, består af syv stabsfunktioner til understøttelse af klinikken; IT & Digitalisering, Intern Service, Bygning & Anlæg, Økonomi, Forløbskoordineringen, HR samt Ledelsessekretariat. Du bliver en del af HR.
HR arbejder med at understøtte og udvikle virksomhedens medarbejderpolitik og -strategi. Dette inkluderer rekruttering, fastholdelse, medarbejderudvikling, arbejdsmiljø, trivsel og at sikre overholdelse af love og regler på arbejdsmarkedet. Vi er organiseret i fire teams, hvor den opslåede stilling er i team Trivsel og fastholdelse.
Vi går op i et stærkt fagligt og socialt fællesskab i afdelingen, og vi lægger derfor vægt på faglighed, ansvar, videndeling og godt humør.
Du kommer til at arbejde i en organisation med forskellige kulturer – sproglige såvel som faglige.
Det Grønlandske Sundhedsvæsen – Bredde, udfordring og faglig stolthed
Det Grønlandske Sundhedsvæsen hører under Departementet for Sundhed, og er organiseret i 5 regioner, 8 kliniske områder, Landstandplejen, Det Grønlandske Patienthjem og sundhedsvæsenets Driftsområde.
Søger du faglige udfordringer, er du nysgerrig og kan du lide at arbejde bredt, så er et job i Det Grønlandske Sundhedsvæsen noget for dig.
Du kan læse mere om Det Grønlandske Sundhedsvæsen på www.gjob.gl
I Grønland er der rig mulighed for at leve et aktivt fritidsliv. Om sommeren er vandring, hvalsafari, jagt, fiskeri og sejlture oplagte aktiviteter. Vinteren byder på nordlys og masser af skiløb og hvis du bor nord for polarcirklen, kan du køre på hundeslæde. I de større byer findes der masser af kulturliv med sportsklubber, kunstudstillinger, koncerter, cafeer og restauranter. Du kan læse mere om den region jobbet er placeret i på www.peqqik.gl
Statsborgerskab
Såfremt du ikke er nordisk statsborger, gøres der opmærksom på, at ansættelsen er betinget af gyldig opholds- og arbejdstilladelse. Opholds- og arbejdstilladelse kan først ansøges ved aftalt ansættelse.
Løn og ansættelse
Løn- og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.
Bolig
Der anvises bolig efter de i Det Grønlandske Sundhedsvæsen til enhver tid gældende regler.
Ansøgning:
Ansøgningbilagt kopi af relevante bilag skal sendes i PDF-format via www.gjob.gl
Startdato: 1. januar 2025
Ansøgningsfrist: 25. december 24 - men vi tager ansættelsessamtalerne løbende.
Kontakt:
Såfremt stillingen har din interesse, er du velkommen til at tage kontakt for uddybende oplysninger om stillingen og tilhørende arbejdsopgaver til HR Chef, Stine Nørkjær, tlf.: +299 241449 eller på mail: stno@peqqik.gl
Se Det Grønlandske Sundhedsvæsens organisationsdiagram
Organisationsdiagram Det Grønlandske Sundhedsvæsen
Det Grønlandske Sundhedsvæsen er en røgfri arbejdsplads.
Vi modtager udelukkende ansøgninger i PDF-format, elektronisk, via Gjob.dk.
Ansøgninger sendt pr. mail vil straks blive slettet for din sikkerhed.
Fakta
- Arbejdssted
Grønlands Sundhedsvæsen -
Kontaktperson
Personale Afdelingen
personale@peqqik.gl - Stillingstyper
Psykolog - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
01-01-2025 - Quick-nr.
470275 - Indrykningsdato
04-12-2024 -
Ansøgningsfrist
25-12-2024
-
Dit næste skridt...
- Søg jobbet
- Føj til favoritter
- Del jobbet
Fakta
- Arbejdssted
Grønlands Sundhedsvæsen -
Kontaktperson
Personale Afdelingen
personale@peqqik.gl - Stillingstyper
Psykolog - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
01-01-2025 - Quick-nr.
470275 - Indrykningsdato
04-12-2024 -
Ansøgningsfrist
25-12-2024