Region Midtjylland

Medicinsk Afdeling, læger

Sundvej 30, 8700 Horsens

Introduktionsreservelæge i intern medicin Medicinsk Afdeling, Regionshospitalet Horsens

Medicinsk Afdeling ved Regionshospitalet Horsens har i alt fem ledige 1-årige introduktions- stillinger til besættelse pr. 1. marts og 1. april 2025.

Medicinsk Afdeling er en intern medicinsk afdeling med funktioner på 2 matrikler i Horsens og Skanderborg Sundhedshus. Afdelingen har i alt 65 sengepladser plus 8 årstidsvarieret sengepladser, et dagafsnit i tilknytning til et sengeafsnit samt der foregår stor ambulant virksomhed. Medicinsk Afdeling dækker specialerne endokrinologi, kardiologi, lungemedicin, gastroenterologi/hepatologi, geriatri og reumatologi. Desuden driver Nyremedicinsk Afdeling, AUH et dialyseafsnit på Regionshospitalet Horsens.   

Introduktionsreservelægen går stuegang med mulighed for supervision ved speciallæge, har superviserede reservelægeambulatorier, indgår i mellemvagten samt deltager i undervisning både som deltager og underviser. Der er enkelte dage med stuegang i Akutafdelingen, sammen med en speciallæge.

Akutte medicinske patienter modtages dels gennem Akutafdelingen, hvorfra patienter visiteres til Medicinsk Afdeling, dels direkte i det kardiologiske afsnit. Når I-lægen har mellemvagtsfunktion, står man for tele-visitation af kardiologiske patienter, superviseret af en speciallæge.

Medicinsk vagthold består af forvagt i dag tid, mellemvagt og bagvagt i tilstedeværelse døgnet rundt (8-18/17.30-8.30). Herudover er der en ekstra stuegangsvagt kl. 8-21 på hverdage. I weekender og på helligdage er der stuegang på de 3 sengeafsnit kl. 8-15. 

I uddannelsesprogrammet indgår de obligatoriske og en række frivillige uddannelses- og undervisningstilbud. Hvis du har speciel interesse inden for et speciale under intern medicin, vil vi tilstræbe at tilrettelægge uddannelsen efter dit interesseområde. Afdelingen er i front med nyudvikling og der er gode muligheder for såvel forskning, som udvikling af nye idéer og initiativer. Afdelingen deltager i øvrigt i undervisningen af medicinstuderende. 

Du kan glæde dig til at blive inspireret og udfordret af dagligdagen på en medicinsk afdeling og få den læring som ligger heri. Vi forventer, at du vil yde dit personlige bidrag til, at dit ansættelsesforløb bliver en virkelig god oplevelse for både dig og dine kolleger.

Der er mulighed for - afhængig af erfaring/kompetencer- at starte i forvagtslag, ligesom der er mulighed for at oprykke til bagvagt. Der vil være oplæring i funktionen og supervision undervejs.

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til uddannelsesansvarlig overlæge Anne Lene Riis på tlf. 78 42 68 75, eller uddannelsesansvarlig overlæge Christian Møller Sørensen på 

tlf. 78 42 67 09. 

Ansættelsen er betinget af tilfredsstillende autorisation og børneattest.
Ansøgningsfrist: 05.01.2025.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt: 15.01.2025 om eftermiddagen.

Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.

  • Fakta

  • Arbejdssted
    Regionshospitalet Horsens
  • Kontaktperson
    Anne Lene Riis
    annlenri@rm.dk
    78426875
  • Adresse
    Sundvej 30, 8700 Horsens
  • Stillingstype
    Læge
  • Speciale
    Intern Medicin
  • Ansættelsesform
    Tidsbegrænset periode
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    01-03-2025
  • Regionens jobnr.
    58827
  • Quick-nr.
    470717
  • Indrykningsdato
    16-12-2024
  • Ansøgningsfrist
    05-01-2025
  • Fakta

  • Arbejdssted
    Regionshospitalet Horsens
  • Adresse
    Sundvej 30, 8700 Horsens
  • Kontaktperson
    Anne Lene Riis
    annlenri@rm.dk
    78426875
  • Stillingstype
    Læge
  • Speciale
    Intern Medicin
  • Ansættelsesform
    Tidsbegrænset periode
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    01-03-2025
  • Regionens jobnr.
    58827
  • Quick-nr.
    470717
  • Indrykningsdato
    16-12-2024
  • Ansøgningsfrist
    05-01-2025
På baggrund af dette job