Region Syddanmark
Kresten Philipsens Vej 15, 6200 Aabenraa
Koordinator til Sterilcentralen
Koordinator til Sterilcentralen i Aabenraa, Sygehus Sønderjylland pr. 1. maj 2025 eller efter aftale.
Sterilcentralen på Sygehus Sønderjylland i Aabenraa søger en Koordinator, der kan medvirke til at sikre den daglige drift.
Har du erfaring og flair for koordinering og planlægning, er du serviceminded og struktureret og motiveres du af at bidrage til et team, der hver dag gør en forskel for patienterne? Så er du måske vores nye koordinator i Sterilcentralen på Aabenraa Sygehus.
Hvem er vi:
På Sygehus Sønderjylland har vi to sterilcentraler, én i Aabenraa og én i Sønderborg, med fælles ledelse.
Sterilcentralen er en del af Logistik- og Patientservice.
Vi varetager al genbehandling af instrumenter fra operationsafdelingen, ambulatorier mm. Desuden pakker vi casecarts, en vogn der indeholder instrumenter og sterile engangsartikler til specifikke operationer, til operationsafdelingen.
Sterilcentralen er bemandet fra 7.00 til 22.00 på alle hverdage og 7.00 til 21.00 i weekend og helligdage, her er beskæftiget 15 medarbejdere fordelt på sterilassistenter, en portør og en administrativ medarbejder.
Vores arbejde understøtter den daglige drift på Sygehuset og er en vital del af patientbehandlingen.
Som koordinator vil du være en vigtig støtte til teamet og medvirke til at sikre en smidig og effektiv daglig drift.
Dine opgaver som koordinator:
Du skal koordinere den daglige drift og sikre at arbejdsprocesserne glider problemfrit, samt sikre opfølgning på aftaler og aktiviteter.
Du vil få en aktiv rolle i forbindelse med større forandringer og forbedringstiltag, samt medvirke til at sikre implementering af nye arbejdsgange og øget effektivitet.
Du skal støtte personalet i genbehandlingsprocesserne og vedligehold af instrumenter, samt sikre relevant undervisning i afdelingen.
Du skal sikre vedligehold og test af maskinparken, i samarbejde med Teknisk afdeling, efter gældende instrukser.
Du kommer til at arbejde i et spændende og udviklende miljø med dygtige og engagerede kollegaer der brænder for at udføre deres opgaver med høj faglighed.
Du skal være en fagligt velfunderet sparringspartner for såvel ledelse og kollegaer.
Vi har høj fokus på standarder, retningslinjer, serviceaftaler og den enkelte medarbejders kompetencer ved udførslen af kerneopgaven. Du skal medvirke til at sikre udarbejdelse og implementering af gældende standarder og retningslinjer.
Du vil få administrative opgaver, så som at sikre mødeindkaldelser, en hvis grad af økonomistyring og skrive referater mm.
Du vil skulle samarbejde med Koordinatoren på Sterilcentralen i Sønderborg. Desuden vil du have en stedfortrædende funktion for ledelsen ved dennes fravær.
Hvem er du?
Vi forestiller os at du:
- Er sundhedsfagligt uddannet og med praktisk erfaring inden for operationsmiljøer.
- Har erfaring og flair for koordinering og planlægning.
- Er pålidelig og struktureret, med evne til at skabe overblik og prioritere opgaver.
- Er serviceminded og trives i en støttende rolle som lederens højre hånd.
- Har gode samarbejdsevner og kan skabe relationer på tværs af faggrupper.
- Er fleksibel og klar til at tage ansvar i en travl hverdag med mange bolde i luften.
- Har kendskab til kvalitetsstandarder, afvigelseshåndtering og ren rums principper.
- Har en fysik, der kan klare håndtering af opgaver med træk, løft og skub.
- Har kendskab til håndtering af sterile/rene instrumenter og varer.
- Har flair for tal og systematik, erfaring med arbejde i IT systemer, og med indgående kendskab og brug af Word, Excel og Outlook samt også gerne T-DOC sporingssystem.
- Er stærk i kommunikation, såvel mundtlig som skriftligt.
Vi forventer at du:
- Kan arbejde selvstændigt, og går efter opsatte mål der fremmer løsning af kerneopgaven
- Bidrager til ressourceudnyttelse og optimering af arbejdsgange jf. forbedringsmodellen (Lean)
- Indgår i daglig drift ved behov, samt tage en aften- eller weekend vagt fx ved sygdom el. ferie.
- Løser administrative opgaver, fx mødeindkaldelser, planlægger kurser, undervisning samt udarbejder skriftligt materiale.
- Er proaktiv ift. at opsøge ny viden på relevante områder.
- Deltager aktivt i diverse møder, arbejdsgrupper fx vedr. serviceaftaler, driftsmøder, tavlemøder, personalemøder mm.
- Har god forståelse for og lyst til at arbejde med hygiejne og kvalitet.
- Fremtræder professionelt i kommunikation og adfærd
- Er serviceminded, systematisk, struktureret samt løsningsorienteret og ser muligheder og udfordringer i opgaverne
- Være beslutningsdygtig inden for aftalte rammer.
- Har en positiv indstilling, er engageret og besidder overblik når opgaver skal prioriteres.
- At du bidrager til et godt arbejdsmiljø med fokus på trivsel og ordentlighed.
Vi tilbyder:
En fast stilling på 37 timer, primær arbejdstid er 7-15 på hverdage.
En interessant og dynamisk hverdag, hvor to dage ikke er ens.
En central rolle med ansvar og mulighed for at påvirke arbejdsgange og processer.
Et engageret team med høj faglighed og en arbejdsplads hvor vi prioritere både trivsel og udvikling.
Grundig oplæring så du bliver klædt på til rollen som koordinator, derfor vil du være en del af, og indgå i den daglige drift i de første 6 måneder, så du får grundlæggende kendskab til Sterilcentralens kerneopgave.
I tæt samarbejde med ledelsen er du ansvarlig for følgende:
Koordinerende rolle for alle støttefunktioner omkring produktionen.
Håndtere ressourcefordeling og prioritering i produktionen på daglig basis.
Sikre at driftsmæssige beslutninger tages med udgangspunkt i gældende retningslinjer.
Opretholde hensigtsmæssigt produktions flow ift. ordrer og akutbehov fra samarbejdende afdelinger.
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst og Danske Regioner
Ansøgningsfrist: 28. februar 2025
Ansættelsessamtaler forventes afholdt 10. marts 2025
Ansøgning og CV (med billede) modtages og besvares kun ved ansøgning via nedenstående link.
Der indhentes referencer inden evt. ansættelse og der skal kunne fremvises ren børneattest.
For yderligere oplysninger kan Chef for Sterilcentralerne Lis Mayntzhusen kontaktes på tlf. 79970610, kun på hverdage mellem kl. 8.00-14.00
Fakta
- Arbejdssted
Sygehus Sønderjylland, Aabenraa -
Kontaktperson
Lis Mayntzhusen
lis.mayntzhusen@rsyd.dk
+4529166771 - Adresse
Kresten Philipsens Vej 15, 6200 Aabenraa - Stillingstyper
Social- og sundhedsassistent - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
01-05-2025 - Regionens jobnr.
231511 - Quick-nr.
472633 - Indrykningsdato
03-02-2025 -
Ansøgningsfrist
28-02-2025
-
Dit næste skridt...
- Søg jobbet
- Føj til favoritter
- Del jobbet
- Læs om regionen
Fakta
- Arbejdssted
Sygehus Sønderjylland, Aabenraa - Adresse
Kresten Philipsens Vej 15, 6200 Aabenraa -
Kontaktperson
Lis Mayntzhusen
lis.mayntzhusen@rsyd.dk
+4529166771 - Stillingstyper
Social- og sundhedsassistent - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
01-05-2025 - Regionens jobnr.
231511 - Quick-nr.
472633 - Indrykningsdato
03-02-2025 -
Ansøgningsfrist
28-02-2025
Andre job fra Region Syddanmark der minder om dette
-
Social- og sundhedsassistent søges til Medicinsk Sengeafsnit, Vejle Sygehus
Sygehus Lillebælt, Vejle Sygehus | Beriderbakken 4, 7100 Vejle
Social- og sundhedsassistentOpslået
24-01-2025Ansøgningsfrist
16-02-2025 -
Faglig leder til Æblehaven med interesse for voksne med blindhed, døvblindhed og autisme søges til botilbud i Kolding.
Uden for sygehuse - Region Syddanmark | Fjordvej 160, 6000 Kolding
Social- og sundhedsassistentOpslået
04-02-2025Ansøgningsfrist
23-02-2025 -
Vi modtager nye borgere og opnormerer
Sociale- og Socialpsykiatriske tilbud | Fredehjemsvej 2, 5591 Gelsted
Social- og sundhedsassistentOpslået
03-02-2025Ansøgningsfrist
17-02-2025 -
Social og sundhedsassistent søges til Kirkevej Hus C pr. 1.4.25
Uden for sygehuse - Region Syddanmark | Kirkevej 14C, 5772 Kværndrup
Social- og sundhedsassistentOpslået
14-01-2025Ansøgningsfrist
19-02-2025 -
Social- og sundhedsassistent søges til Medicinske Senge C, Kolding sygehus
Sygehus Lillebælt | Sygehusvej 24, 6000 Kolding
Social- og sundhedsassistentOpslået
27-01-2025Ansøgningsfrist
23-02-2025