Region Syddanmark
J.B. Winsløws Vej 4, Indgang 20, Penthouse 2. sal, 5000 Odense C
Bliv Sekretariatsleder i Urinvejskirurgisk Afdeling L – OUH pr. 1. maj 2025 eller efter aftale.
Har du lyst til at stå i spidsen for et engageret team og være en del af en afdeling, hvor faglighed, samarbejde og udvikling går hånd i hånd? Brænder du for ledelse, optimering af arbejdsgange og et godt arbejdsmiljø? Så er denne stilling noget for dig!
Vi søger en dedikeret og handlekraftig sekretariatsleder, der kan tage ansvar for den daglige drift, personaleledelse og udvikling af vores sekretariat. Her får du en central rolle i et stærkt tværfagligt miljø og vil arbejde tæt sammen med afdelingsledelsen og afdelingens ledergruppe.
Om stillingen
Afdelingens lægesekretærer og sundhedsadministrative koordinatorer (SAK) er opdelt i faglige områder og arbejder på tværs af subspecialer og hjælper hinanden. Afdelingen har sekretærer på begge matrikler (Odense og Svendborg), så du vil have arbejdsdage begge steder. Sekretariatet er normeret til 16 fuldtidsstillinger, og du får en vigtig rolle i at lede og udvikle teamet.
Som sekretariatsleder bliver du godt understøttet af nøglefunktioner som stedfortræder, forløbskoordinatorer, SAK-vejleder samt registrerings- og bookingsansvarlige lægesekretærer. Du vil selv være en del af driften hver uge, og vi sørger for, at du har den nødvendige sparring og støtte i dit arbejde.
Samtidig har du et tæt samarbejde med afdelingens forløbsplanlægger.
Dine ansvarsområder
- Sikre høj kvalitet i patientforløb, patienttilfredshed og effektive arbejdsgange – altid med patienten i fokus.
- Sikre overholdelse af mål, patientrettigheder og god registreringspraksis.
- Lede og udvikle sekretariatet gennem synlig ledelse, tæt samarbejde og en åben dialog.
- Drive forbedringsledelse med stor medarbejderinvolvering, bl.a. gennem tavlemøder.
- Sikre et godt arbejdsmiljø.
- Tilpasse medarbejdernes faglige udvikling og kompetencer til fremtidens krav.
Vi søger en leder, der
- Har stærke samarbejdsevner og evnen til at skabe følgeskab og tillid.
- Forstå fagligheden og sekretærerne hverdag, samt stoltheden for faget.
- Er analytisk og struktureret og kan omsætte data til handling.
- Tænker innovativt og ser muligheder for udvikling og optimering, og kan navigere i komplekse processer.
- Er synlig med tydelig kommunikation og arbejder proaktivt for at skabe en velfungerende arbejdsplads.
- Har en relevant uddannelse som lægesekretær eller en akademisk baggrund (fx folkesundhedsvidenskab).
- Har erfaring med ledelse eller ønsker at tage en lederuddannelse.
Vi tilbyder
- En stilling med stor indflydelse, hvor du kan være med til at præge udviklingen af sekretariatet.
- En spændende og varieret hverdag med faglige udfordringer og udviklingsmuligheder.
- Et team af engagerede og dygtige medarbejdere, der brænder for deres arbejde.
- Et stærkt tværfagligt samarbejde i en afdeling, hvor trivsel og arbejdsglæde prioriteres højt.
- Løbende sparring og feedback fra afdelingsledelsen og ledergruppen.
- Mulighed for lederudvikling.
Om afdelingen
Afdeling L har fire afsnit fordelt på to matrikler (Odense og Svendborg) og beskæftiger ca. 180 medarbejdere. Vi er en afdeling med høj aktivitet, stor faglig udvikling og et stærkt fokus på gode patientforløb. En væsentlig del af vores arbejde omfatter kræftforløb, hvilket betyder fokus på overholdelse af patientrettigheder.
Vi arbejder tæt sammen på tværs af enheder med forbedrings- og patientsikkerhedsarbejde, hvor tavlemøder er en vigtig del af hverdagen. Vi arbejder ud fra fælles værdier i afdelingen og vægter medarbejderinddragelse højt og ønsker en afdeling med god patientbehandling, høj trivsel og et godt arbejdsmiljø.
Læs mere på vores Internettet og Intranettet.
Funktionsbeskrivelse for sekretariatsleder.
Det praktiske
Er du interesseret, eller har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte:
Chefsygeplejerske Tina Thomsen
Mobil: 24 90 45 03
Mail: Tina.Thomsen@rsyd.dk
Løn- og ansættelsesforhold fastsættes efter gældende overenskomst med den forhandlingsberettigede organisation.
Ansøgningsfrist: 9. april 2025.
Ansættelsessamtaler afholdes: 23. april 2025.
Vi glæder os til at høre fra dig!
Fakta
- Arbejdssted
OUH Odense Universitetshospital, Odense -
Kontaktperson
Henriette Iversen
henriette.iversen@rsyd.dk - Adresse
J.B. Winsløws Vej 4, Indgang 20, Penthouse 2. sal, 5000 Odense C - Stillingstyper
Ledende lægesekretær - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
01-05-2025 - Regionens jobnr.
232005 - Quick-nr.
474560 - Indrykningsdato
19-03-2025 -
Ansøgningsfrist
09-04-2025
-
Dit næste skridt...
- Søg jobbet
- Føj til favoritter
- Del jobbet
- Læs om regionen
Fakta
- Arbejdssted
OUH Odense Universitetshospital, Odense - Adresse
J.B. Winsløws Vej 4, Indgang 20, Penthouse 2. sal, 5000 Odense C -
Kontaktperson
Henriette Iversen
henriette.iversen@rsyd.dk - Stillingstyper
Ledende lægesekretær - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
01-05-2025 - Regionens jobnr.
232005 - Quick-nr.
474560 - Indrykningsdato
19-03-2025 -
Ansøgningsfrist
09-04-2025